Laatste zonovergoten dag in Panama ciudad - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Olaf Rooij - WaarBenJij.nu Laatste zonovergoten dag in Panama ciudad - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Olaf Rooij - WaarBenJij.nu

Laatste zonovergoten dag in Panama ciudad

Door: OLAF

Blijf op de hoogte en volg Olaf

26 Januari 2015 | Panama, Bocas del Toro

Het vliegtuigje waarmee ik woensdagavond jl. landde in Panama stad zat barstensvol toeristen en duurde maar 45 minuten vanuit Bocas, bij de grens met Costa Rica.De volgende dag stortregende het keihard en ben ik met 2 bussen naar Portobello vertrokken, aan de Atlantische oceaan. Daar zie je allemaal overblijfselen van het verblijf van de koloniale Spanjaarden. Een oud fort, kerkjes, historische gebouwen in een klein centrumpje. Zo klein dat na 20.00 de weinige restaurants al gesloten waren en ik patat heb gegeten in de plaatselijke vervallen kiosk aan een pleintje. Gelukkig kon ik in de supermarkt nog tomaat, wortels, bier en water kopen, om het eten te complementeren. Om terug te komen in mijn hotelletje, moest ik gewoon een auto aanhouden en de chauffeur 2 dollar betalen. Het hotelletje stond 5 km uit het centrum, met een prima kamer en balkon met prachtig zeezicht. De volgende middag ben ik met een mudvolle bus naar Isla Grande gehobbeld. Daar houdt de weg gewoon op. De natuur is overweldigend divers groen, met strandjes aan de kust.Vervolgens een bus naar Colon genomen, een zeer vervallen criminele stad, waar het Panama kanaal eindigt, of begint. Dat ligt er aan van welke kant je het bekijkt. Heb daar een oude trein genomen die in 1 uur naar de hoofdstad glijdt en dat was een overweldigende ervaring. Meestal reden we in rustige vaart langs het kanaal tsjoeke tsjoek met aan de andere zijde kleine bergen. In de restauratie wagon zat ik met Balboa bier te genieten van de diverse uitzichten. In Panama stad heb ik eergisteren nog een tourtje gedaan naar de Embera indianen. Ongeveer 45 minuten rijden vanaf de hoofdstad, naar het noorden en hup je bevindt je midden in de jungle. Het commerciele inzicht had toegeslagen bij de indianen, want ze vroegen 30 dollar entree voor het bezoek. We kregen ook een lunch, gebakken banaan en vis in een groot groen boomblad. In kleuriijke lendedoekjes gekleed, de vrouwen hadden ook nog prachtige bikinis aan, stonden ze ons met muziek op te wachten op een heuveltje. Daarna werden we naar hun souvenier stalletjes geleid. Ook maakten ze nog wat ongeinspireerde dansjes voor ons, pasje links, pasje rechts en keken daarbij ongelooflijk lusteloos voor zich uit. Het was een bijzondere ervaring! We hebben nog gezwommen bij een waterval, met een grote groep Franse toeristen. Gisteren de ruines van de oude stad bekeken, samen met Mike, een zeer praatgrage 56 jarige Amerikaan. Binnen 3 minuten wist ik al dat hij alleenstaand was, in Panama in Amerika woonde en dol was op hoeren! Ook de prijzen vertelde hij me in geuren en kleuren. Toen ik hem vertelde dat ons hotel via booking.com 30 dollar per nacht goedkoper was, werd hij wild enthousiast. Hij heeft meteen via internet geboekt, zodat hij vaker naar de hoeren kon. Hij blij en via hem heb ik de hoeren dus extra werk bezorgd. Want daar sterft het hier van, veel bars met knappe vrouwen en meisjes. Het is een groot theater, word er wat treurig van. Vanmiddag naar het park Metropolitana gereden met een taxi, een stadspark, maar je waant je midden in de jungle. Zo meteen word ik door mijn gids opgehaald voor een taxi rit naar het vliegveld. Om 19.00 vlieg ik in 10 uren terug naar Schiphol. Het is een imponerende reis geweest. Wilde ook nog graag naar de San Blas eilanden, maar het vervoer over land kost veel tijd. Ben erg blij dat ik zo veel heb gezien en meegemaakt. Net nog op de valreep in ons hotel 6 politie agenten aan het werk gezien die een flink tegen stribbelende jongen aanhielden en in de boeien sloegen. Dat deed me denken aan de trainingen bij de politie. Heb meteen weer zin om aan de slag te gaan!Ik kom eraan!

  • 28 Januari 2015 - 03:46

    Tommy W:

    Las net je laatste verslag gelezen klinkt zeer tevreden Inmiddels zit je alweer in A'dam denk ik
    Ik heb een aantal dagen geen internet in het appartement kunnen gebruiken Ben in een conflict verzeild geraarkt tussen eigenaar en huismeester. Zit nu in het hotel ernaast te intern., bij Peter groetjes

  • 28 Januari 2015 - 03:46

    Tommy W:

    Las net je laatste verslag gelezen klinkt zeer tevreden Inmiddels zit je alweer in A'dam denk ik
    Ik heb een aantal dagen geen internet in het appartement kunnen gebruiken Ben in een conflict verzeild geraarkt tussen eigenaar en huismeester. Zit nu in het hotel ernaast te intern., bij Peter groetjes

  • 29 Januari 2015 - 19:15

    Robert En Anet:

    Lieve liflaf, wat een heerlijk jong ben je toch. Wat fijn dat je terugkijkt op een imponerende reis. Zo zien wij het ook. Lekker weer in ons Nederland xxx love and hug, hug, hug, hug, hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Mijn naam is Olaf, ik ben 51 jaar, levensgenieter, positief ingesteld en heb een groot ego en een nog groter hart. Ik verdien de kost als (trainings)acteur en ben ZZP'er. Ik hou enorm van reizen, heb inmiddels ongeveer 80 landen bezocht. Ik verzamel stripboeken, heb er inmiddels bijna 6000. Ik heb geen relatie en woon alleen, in een leuk appartement met verrukkelijk dakterras in de gezellige Pijp in Amsterdam. En ben dol op mijn vrijheid! In april 2010 is bij mij een uiterst zeldzame vorm van asbestkanker ontdekt, mesothelioom van het buikvlies. In Nederland zijn pas twee mensen hieraan geopereerd - zij kunnen het niet navertellen. Ik ben in juni 2010 geopereerd in Gent door het team van dr Wim Ceelen, omdat daar meer expertise is. Het was een zeer zware operatie, waarbij ongeveer 1000 tumoren, 80 cm darm, vetschort en mijn blinde darm zijn verwijderd. Ook kreeg ik een hipec, een warme chemo spoeling, om de kans te verkleinen dat de kanker terug komt. De operatie duurde 12 uren, oeffff....Daarna volgde een heftig herstel met veel indringende emoties: onzekerheid, verdriet, angsten, mentale en fysieke pijn. Na de operatie heb ik in 2010 nog 4 chemo kuren gekregen met cisplatin in het AVLZ in Amsterdam. Inmiddels heb ik alweer 4 controle scans achter de rug en daar is nog geen kanker op te zien. Dus richt ik me steeds meer op het leven, werken en plannen maken, ipv op de dood, afscheid en intense emoties. Mijn vrienden, familie en collegas waren/zijn een enorme steun en hebben me een weldadig gevoel gegeven van een warm omhullend dekbed.........ik had het gevoel dat ik er niet alleen voor stond! En ik ben weer volop aan het reizen geslagen........... In deze blog hou ik jullie op de hoogte van mijn avonturen.

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 213559

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 08 Januari 2019

Januari 2019 in Dubai en Abu Dhabi.

04 Januari 2018 - 04 Februari 2018

Solo reis in prachtig Colombia. Januari 2018.

03 Januari 2017 - 10 Februari 2017

In schitterend koloniaal Granada te Nicaragua

03 Januari 2015 - 02 Februari 2015

Solo rond reis in Nicaragua!

03 Januari 2015 - 26 Januari 2015

Januari 2015 in Panama

26 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Weense kunst en cultuurdagen

02 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Ecuador in januari 2014

14 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

mijn reis in Jordanië, juli 2013

02 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Op avontuur door Thailand en Myanmar

07 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Een zomer op pad in Italie en San Marino, 2012

19 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Avonturen van Olaf en de Merkwaardige Mesothelioom

01 Januari 2011 - 17 Februari 2011

de heerlijke avonturen van olaf in thailand

Landen bezocht: