Zingende barman in Holiday Inn hotel Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Olaf Rooij - WaarBenJij.nu Zingende barman in Holiday Inn hotel Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Olaf Rooij - WaarBenJij.nu

Zingende barman in Holiday Inn hotel Managua

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

10 Februari 2017 | Nicaragua, Managua

Zit nu heerlijke cocktails te drinken in de kleine ongezellige 24 uurs bar, vrijwel naast de receptie balie, van het populaire Holiday Inn hotel te Managua. De jonge barman zingt met een heel hoog stemmetje met de 80-er jaren hits mee van Wham, ABBA en Culturele Club. Dat klinkt heel grappig. Ben hier vanavond met een taxi gearriveerd in 2 uren vanaf San Juan del Sur. De vrolijke chauffeur maakte er meteen een gezellig uitje van. Eerst haalden we opeens zijn vrouw op bij een bushalte. En verderop vervolgens zijn zoontje van 3, die mee reden naar de drukke hoofdstad. Ik verwachtte eigenlijk onderweg ook nog een stop om zijn moeder op te pikken. Heb in San Juan del Sur elke dag een aantal uren aan het strand in de zinderende zon gelegen. Eindelijk 2 dikke boeken van 600 bladzijden uit kunnen lezen. En in het hostal achter gelaten. Dit is echt de laatste keer dat ik met boeken op vakantie sjouw. Heb in december een tablet gekocht. De hostal kamer was basic, met een straaltje koud douche water en kostte 25 dollars. De eerste 2 nachten schalde de disco muziek door mijn kamertje heen. Leve de zzz pil, die mij zelfs door de herrie heen, liet in- en door slapen. Drie handgrote schoothondjes van de eigenaresse schrokken voortdurend en keften zich rot. Gisteren vertelde ik onthutst aan de ober dat ze de gang hadden ondergekakt. Daar moest hij onbedaarlijk om lachen en hij knikte instemmend. Na zijn lachbui richtte hij zich weer actief op zijn mobiel. Die drollen bleven de hele dag liggen en werden steeds harder! De obers waren sowieso steeds met elkaar aan het dollen en schreeuwen. Ze werden liever niet lastig gevallen door de gasten met hun wensen. Ik moest telkens aandringen om iets te eten of drinken te MOGEN bestellen. Verveeld kwamen ze sloom tot actie. Vanmorgen zei ik ze vrolijk gedag en reageerden ze zelfs niet meer. Waarom ben ik daar dan toch 5 nachten gebleven? De nachtelijke muziek stopte na het weekend. Het strand is bijna verlaten. En Anamar, genoemd naar eigenaresse dona Ana, is een fantastische plek, omdat dit hostal direct aan zee lag. Als enig hostal van het plaatsje! 's Avonds hoorde ik de golven op het strand kletskletteren. Heb een middag een slome scooter gehuurd om het grote Jezus beeld te bezichtigen met schitterend uitzicht over het plaatsje en de zee. Ben via hobbelige bergweggetjes ook nog zuidwaarts gereden. Naderde op 18 kilometer de grens met Costa Rica. Soms slipte ik enigszins met de scooter en kon hem met moeite in bedwang houden. Op het eiland Ometepe ben ik met Belgische Wim samen op mijn scooter naar de ingang gereden van de berg die naar de waterval leidt. Na 1 kilometer lopen op een horizontale weg moesten we nog 3 kilometer een diagonale berg beklimmen. Dat was een hele uitdaging, omdat ik mijn crocs aan had. Stom natuurlijk. Die rode crocs met Mickey en Minnie Mouse speldjes, slaan aan in dit land. Maar bergen beklim je er niet soepel mee. Vooral het laatste gedeelte was zwaar. Het was drukkend benauwd en ik zweette net zo extreem als de waterval die ik bereikte. Toen ik mijn t- shirt uitwrong liepen de straatjes eruit. Ik genoot van de 30 meter hoge waterval die koel water op me uitstortte. En Wim en ik hadden deze super toeristische plek voor ons alleen, omdat we vrij laat arriveerden. Het was erg gezellig om weer wat dagen op te trekken met het leuke Belgische stel op Ometepe. Voelde me zo vrij op de scooter, genietend van het voorbij trekkende natuurschoon en de dagelijkse taferelen. In de avond dronk ik in Nicaragua tona cerveza en at vaak vega, vis, kip, pasta of pizza. Vond het eten niet smakelijk bereid. Vaak kreeg ik een blaadje sla met wat tomaten en komkommer. Bestelde vegetales caliente, maar groenten worden meestal doorgekookt. Heb verschillende keren bij het ontbijt gezegd dat ik geen ham wilde en deed dan het geknor van een varkentje na. Daar moesten de medewerkers opgetogen om lachen. En even later kreeg ik toch ham bij mijn ontbijt of in de omelet. Soms kreeg ik complimenten voor mijn spaans. Maar ook maakte ik regelmatig mee dat ik mijn best deed om spaans te spreken en ik als antwoord kreeg dat ze geen engels spraken! Blijkbaar klopt mijn uitspraak nog niet. Het was verrukkelijk om in Nicaragua te reizen. Heb inmiddels veel zin om in Nederland al mijn lieve familie en vrienden weer te zien. En volgende week arriveren mijn eerste Airbnb gasten van 2017!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Solo rond reis in Nicaragua!

Ja, hoera hiep hoi!
Het is bijna januari en mijn traditionele winter reis nadert met snelle reuzen sprongen.
Op zondagochtend 3 januari 2016 om 11.20 vlieg ik in ruim 11 uren met de KLM naar Panama.
Daar aangekomen neem ik een vliegtuig van COPA AIRLINES naar Managua, de hoofdstad van:
Republiek Nicaragua, met ongeveer 6 miljoen inwoners, in Centraal-Amerika.
In het noorden grenst het aan Honduras, in het zuiden aan Costa Rica, in het westen aan de Grote Oceaan en in het oosten aan de Caribische Zee.
Het centrale deel van het land is bergachtig.
Het oostelijk deel is een tropische laagvlakte met regenwoud.
Nicaragua heeft 2 grote meren, waarvan het meer van Nicaragua het grootste is.
Hierin leven de enige zoetwaterhaaien ter wereld.
Het andere grote meer is het Managuameer.
Tijdens onze wintertijd is het in Managua 7 uur vroeger.
Dus ben ik daar 7 uren jonger!
Het is er in januari minimaal 21 en maximaal 31 graden. Zeer aangename temperaturen, mmm.
Ik ga verrukkelijk op vakantie, heerlijk rond reizen in dit authentieke en bijzondere land.
Ik heb er geweldig veel zin in!
Mooie koloniale stadjes, cultuur en natuur bewonderen met vulkanen, prachtige stranden, groene jungle en paradijselijke eilanden in gemoedelijke sferen.
Op maandag 1-2 vlieg ik met COPA naar Panama en neem ‘s avonds een KLM toestel naar Amsterdam.
En op dinsdagochtend 2 februari 2016 wil ik graag weer landen op Schiphol, om 11.05.

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2017

Zingende barman in Holiday Inn hotel Managua

21 Januari 2017

In Masaya bij de Masaya Vulcano en lake Masaya

20 Januari 2016

Geen Nicaragua, maar 2 Canarische eilanden reis
Olaf

Mijn naam is Olaf, ik ben 51 jaar, levensgenieter, positief ingesteld en heb een groot ego en een nog groter hart. Ik verdien de kost als (trainings)acteur en ben ZZP'er. Ik hou enorm van reizen, heb inmiddels ongeveer 80 landen bezocht. Ik verzamel stripboeken, heb er inmiddels bijna 6000. Ik heb geen relatie en woon alleen, in een leuk appartement met verrukkelijk dakterras in de gezellige Pijp in Amsterdam. En ben dol op mijn vrijheid! In april 2010 is bij mij een uiterst zeldzame vorm van asbestkanker ontdekt, mesothelioom van het buikvlies. In Nederland zijn pas twee mensen hieraan geopereerd - zij kunnen het niet navertellen. Ik ben in juni 2010 geopereerd in Gent door het team van dr Wim Ceelen, omdat daar meer expertise is. Het was een zeer zware operatie, waarbij ongeveer 1000 tumoren, 80 cm darm, vetschort en mijn blinde darm zijn verwijderd. Ook kreeg ik een hipec, een warme chemo spoeling, om de kans te verkleinen dat de kanker terug komt. De operatie duurde 12 uren, oeffff....Daarna volgde een heftig herstel met veel indringende emoties: onzekerheid, verdriet, angsten, mentale en fysieke pijn. Na de operatie heb ik in 2010 nog 4 chemo kuren gekregen met cisplatin in het AVLZ in Amsterdam. Inmiddels heb ik alweer 4 controle scans achter de rug en daar is nog geen kanker op te zien. Dus richt ik me steeds meer op het leven, werken en plannen maken, ipv op de dood, afscheid en intense emoties. Mijn vrienden, familie en collegas waren/zijn een enorme steun en hebben me een weldadig gevoel gegeven van een warm omhullend dekbed.........ik had het gevoel dat ik er niet alleen voor stond! En ik ben weer volop aan het reizen geslagen........... In deze blog hou ik jullie op de hoogte van mijn avonturen.

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 213333

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 08 Januari 2019

Januari 2019 in Dubai en Abu Dhabi.

04 Januari 2018 - 04 Februari 2018

Solo reis in prachtig Colombia. Januari 2018.

03 Januari 2017 - 10 Februari 2017

In schitterend koloniaal Granada te Nicaragua

03 Januari 2015 - 02 Februari 2015

Solo rond reis in Nicaragua!

03 Januari 2015 - 26 Januari 2015

Januari 2015 in Panama

26 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Weense kunst en cultuurdagen

02 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Ecuador in januari 2014

14 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

mijn reis in Jordanië, juli 2013

02 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Op avontuur door Thailand en Myanmar

07 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Een zomer op pad in Italie en San Marino, 2012

19 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Avonturen van Olaf en de Merkwaardige Mesothelioom

01 Januari 2011 - 17 Februari 2011

de heerlijke avonturen van olaf in thailand

Landen bezocht: